Kiedy warto pomyśleć o leczeniu bruksizmu?

Bruksizm, czyli niekontrolowane zaciskanie szczęk to problem, który może prowadzić do różnych komplikacji zdrowotnych. Objawia się bólami w okolicach stawu skroniowo-żuchwowego, głowy, a nawet przerostem mięśni żwaczy, co wpływa na kształt twarzy. Jeżeli zauważasz u siebie te symptomy, warto zastanowić się nad kompleksowym leczeniem.

Oprócz wizyty w naszej Klinice zalecamy konsultację:

• stomatologiczną, aby wykluczyć wadę zgryzu,
  • u fizjoterapeuty, celem zniwelowania napięć mięśniowych w obrębie szyi i karku,
  • z psychoterapeutą, ponieważ często bruksizm jest powiązany ze stresem.
Lekarz medycyny estetycznej wykonuje kobiecie zabieg leczenia bruksizmu botoksem w Błoniu i w Warszawie.

Jak leczymy bruksizm w Klinice Dr Kossut?

Nasze podejście do leczenia bruksizmu jest holistyczne i opiera się na najnowszych badaniach naukowych. Podanie toksyny botulinowej jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozluźnienie mięśni żwaczy i skroniowych, co znacząco redukuje dolegliwości bólowe i zatrzymuje dalsze uszkodzenia zębów.

Indywidualny plan leczenia

Oprócz podania toksyny botulinowej, oferujemy również specjalistyczną rehabilitację, konsultacje w zakresie suplementacji i leczenia farmakologicznego. Możliwe jest również połączenie terapii z użyciem przezroczystych szyn relaksacyjnych, które zapobiegają zaciskaniu szczęk.

Komfort i bezpieczeństwo

Sam zabieg trwa około 20 minut i jest praktycznie bezbolesny. Dzięki naszemu kompleksowemu podejściu, pacjenci odczuwają znaczną ulgę i ich jakość życia znacząco się poprawia. Rekonwalescencja jest krótka, a pacjent może wrócić do normalnego funkcjonowania już następnego dnia.

Kto nie powinien decydować się na zabieg?

Należy pamiętać o pewnych przeciwwskazaniach, takich jak:

• Miejscowe zakażenie skóry
  • Uczulenie na składniki preparatu
  • Zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • Ciąża i karmienie piersią
  • Stosowanie niektórych leków wpływających na przewodnictwo nerwowo-mięśniowe

Gotowy na zmianę? Skontaktuj się z Nami!